Založ si blog

Obľúbená téma dneška: žeby zdražovanie ?

Dennodenne od rána do večera rezonuje v médiách téma zdražovania.     Čoho ?

Začalo to zmenou DPH o jedno úbohé percento. Človek si povie , keď len to, tak to nie je také hrozné, ale pri návšteve nákupného centra zrazu zisťujem, že buď som slabší v matematike, alebo je zrada niekde inde. Ceny totiž neposkočili o jedno sľubované percento, ale rádovo u niektorých tovarov až o 10% a stretol som sa aj s vecou, ktorú si začiatkom januára kúpil môj otec, zámerne neuvádzam o akú vec ide, uvediem iba, že ju kúpil za 30 € a dnes jej cena presahuje 40 €, to je viac ako 30 %-né navýšenie. Nedalo mi, aby som sa neopýtal, či sa im pri výpočte nepokazila kalkulačka, že jedno percento z 30 nie je 10, bohužiaľ  mi bolo povedané, že na celkové zvýšenie má vplyv nielen rast DPH , ale aj iné faktory, ako devalvácia, rast výrobných nákladov, zdražovanie surovín, doprava ,rast cien energií atď. V konečnom dôsledku: pre radového občana brutálne zdražovanie. Žiadny sľubovaný pozvoľný nárast cien, ako to pekne nazval náš milovaný minister financií IM, alebo ako to prezentuje naša milá vždy usmievavá premiérka IR.

Žiaľ na záver musím povedať, že nič z toho, čo som napísal, a čo sa v tomto štáte deje ma nijako neprekvapuje a nezaráža. Za tých 21 rokov od „nežnej“ som si už na tieto vymoženosti kapitalizmu /demokracie, trhového hospodárstva, alebo nazvite si to ako chcete/  zvykol. Jediná vec, ktorej nejako nerozumiem, aj keď je to možno zapríčinené mojím nedostatočným vzdelaním, je ,že aj napriek tým úžasným makroekonomickým ukazovateľom /HDP, HNP, ČNP, atď./, ktoré naše fantastické hospodárstvo dennodenne vykazuje, aj napriek tomu je bežný občan zo dňa na deň vo väčšom lajne !

Tomáš Baťa ku kríze v roku 1932

22.10.2011

Nemôžem si dovoliť to sem nedať . Tomáš Baťa ku kríze v roku 1932 „Příčinou krize je především morální bída. Přelom hospodářské krize? Nevěřím v žádné přelomy samy od sebe. To, čemu jsme si zvykli říkat hospodářská krize, je jiné jméno pro mravní bídu. Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek. V naší zemi je mnoho lidí, kteří se [...]

Všeobecná zdravotná poisťovňa – chrípka /román na pokračovanie / DIEL TRETÍ

21.10.2011

Vážený a milí poistenci VŠZP po zhliadnutí reportáže nemenovanej televízie na tému chrípka a náklady na jej liečenie mi nedá, aby som sa nepodelil so svojimi skúsenosťami s uvedenou chorobou respektíve prevenciou proti chrípke. Posledných, už ani neviem presne koľko rokov pravidelne s príchodom jesenných mesiacov absolvujem rituál očkovania proti spomínanej [...]

Svetový unikát na Slovensku ? ?

07.10.2011

Svetový unikát na Slovensku ?? Otázka počtu mestských častí v Košiciach má dve roviny. Jednou je otázka demokracie otvorenej spoločnosti, približovanie správy veci verejných občanovi. Druhou je otázka finančná. Je otázne či je na mieste mať viac mestských časti ako najväčšie a hlavné mesto Slovenska Bratislava. Mesto Košice je v tomto ohľade unikátom nielen [...]

polícia

Opitý vodič zdemoloval tri autá, nafúkal takmer 2,7 promile

25.04.2024 12:19

Škodu na vozidlách predbežne vyčíslili na približne 4 200 eur.

Alexander Lukašenko

Rusi takmer nepostupujú, na fronte je pat, je čas na mierové rokovania, vyhlásil Lukašenko

25.04.2024 12:10

Paradoxom Moskvy je, že na mierovú konferenciu odmieta prísť, rokovanie bez jej účasti však označuje za nezmyselné.

Spain Election

Čisté ruky zašpinili dobré meno španielskeho premiéra. Zavinila to jeho žena. Odstúpi z čela vlády?

25.04.2024 12:00

Má pre mňa cenu zostať na čele vlády napriek tomu, že ma krajná pravica a pravica obhadzujú bahnom? Španielsky líder na svoju otázku čoskoro odpovie.

Michal Šimečka, Ide o pravdu

Šimečka v Ide o pravdu: Eurovoľby budú dôležitý signál dovnútra i navonok. Chceme zapustiť korene aj v samospráve

25.04.2024 12:00

Aj v prípade eurovolieb platí, že "nemôžu mať všetko", nebolo by dobré, aby koalícia mala najsilnejší hlas aj v europarlamente, hovorí Michal Šimečka.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 16
Celková čítanosť: 35017x
Priemerná čítanosť článkov: 2189x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy